<$BlogRSDUrl$>

::: piątek, 23 maja 2014 :::

Kolega pojechał do Afryki... 

Kolega z firmy dla której pracowaliśmy razem parę lat temu poszedł na emeryturę, wyjechał do Gwinei Bissau (dokładnie na wyspy Bijagos), kupił małą lódkę i ma wszystko w nosie. Odważny krok, bravo Jorge :)
Zby


0 komentarze(y)

::: czwartek, 15 maja 2014 :::

Przejeżdżacie autostradą A4 do Krakowa ? 

Na wysokości Alwernii po lewej jadąc w kierunku Krakowa jest ciekawy, futurystyczny obiekt architektoniczny. Mało kto wie, co dzieje się w środku....
Zby

0 komentarze(y)

::: wtorek, 6 maja 2014 :::

Ze smartfonem przez świat - Ania Rożnowska & Wael w Nowym Orleanie 

2 komentarze(y)

Ze smartfonem przez świat - Kwiecień 2014 - Smoky Mountains 

I nagle zrobiło się groźnie na Clingmans Dome. Nadleciała czarna chmura i zaczęło wiać lodowatym wiatrem. Uciekliśmy do samochodu a kilkaset metrów dalej zobaczyliśmy małego niedźwiadka skubiącego jakieś smakołyki w trawie przy drodze. Nie wyszliśmy z samochodu, ponieważ z reguły przy małych misiach chodzą niedaleko ich duuuuuże i groooooźne mamy.

Pozdrawiam wszystkich,
Zby


Z Wikipedii: Park Narodowy Great Smoky Mountains (ang. The Great Smoky Mountains National Park) – park narodowy położony na pograniczu stanów Karolina Północna i Tennessee w Stanach Zjednoczonych. Założony 15 czerwca 1934 roku w paśmie górskim Appalachów jest jednym z największych chronionych obszarów na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych a także najczęściej odwiedzanym parkiem narodowym w Stanach Zjednoczonych. W 1976 park został uznany za rezerwat biosfery, a w 1983 został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Na terenie parku znajduje się około 3400 km rzek i strumieni. Park położony jest na wysokości od 277 do 2025 m n.p.m. i znajduje się w nim szesnaście szczytów o wysokości przekraczającej 1500 metrów n.p.m. Najwyższym punktem w parku jest położony na wysokości 2025 m n.p.m. wierzchołek góry Clingmans Dome, który jest trzecim pod względem wysokości punktem w Stanach Zjednoczonych na wschód od rzeki Missisipi.

0 komentarze(y)

::: poniedziałek, 14 kwietnia 2014 :::

Wielkanoc 2014 

Witajcie !
Przed nami radosne świąteczne chwile.
Wszystkim życzę ciepłej, rodzinnej atmosfery,
odpoczynku i dużo smakołyków
na świątecznym stole :)


Aneta


P.S. W tym roku mija 40 lat
od rozpoczęcia nauki w naszym Liceum.
Może coś zorganizujemy. Chętnie pomogę.
Chyba, że dopiero w jesieni ?
6 komentarze(y)

::: czwartek, 13 lutego 2014 :::

Pingwiny - część trzecia 

Żeby nie było łzawo, to kończymy pingwinową historię rysunkiem mojego ulubionego rysownika...
Zby


0 komentarze(y)

Pingwiny - część druga 

Ten pingwinek stracił swojego życiowego partnera. Nie wiadomo, co się stało, może partner zachorował albo go rekin zjadł. I pingwinek poszedł do najciemniejszego, najokropniejszego kąta na plaży i stoi tu bez jedzenia i bez picia. Martwię się on niego.

Zby


0 komentarze(y)

Pingwiny - część pierwsza 

Pingwiny afrykańskie są niepoprawnymi monogamistami. Jak już raz się zakochają to do końca. Nie zmieniają partnerów.....


0 komentarze(y)

::: niedziela, 26 stycznia 2014 :::

Ze smartfonem przez świat - 26 styczeń 2014 

Chcę się z Wami dzielić miłymi chwilami: przyroda ma tendencję do powtórek. Jest szósta rano, Gordon's Bay na południe od Cape, słońce właśnie wstaje, nie chce mi się spać i widzę z pokoju górę przypominającą Giewont, jak we wiadomości poniżej. Ale tutaj słońce idzie z prawej na lewo więc to nie jest Giewont. Bardziej na południe to już jest tylko Antarktyda. Zdjęcie z granulkami bo jeszcze ciemno, a poza tym to przecież telefon a nie aparat :). Wieje wiatr.
Buzia jak zwykle,
Zby





0 komentarze(y)

::: niedziela, 29 grudnia 2013 :::

Ze smartfonem przez świat - Grudzień 2013 - Sarnia Skała 

Wycieczkę można rozpocząć przy wylocie Doliny Strążyskiej. Trasa przebiega Doliną Strążyską, następnie Ścieżką nad Reglami na Czerwoną Przełęcz i później prosto na szczyt Sarniej Skały (zdjęcie Śpiącego Rycerza z telefonu właśnie stamtąd). Dalej schodzicie prosto do Doliny Białego. Od wylotu Doliny Białego do wylotu Doliny Strążyskiej wracacie Ścieżką pod Reglami. Na początku grudnia było bardzo ślisko na świeżym śniegu ale było pięknie. A teraz już tu nie ma śniegu. Ale jest pięknie.

Całuski,
Zby




0 komentarze(y)

::: wtorek, 24 grudnia 2013 :::

Idą święta - cd. 

Po jakimś czasie zajrzałam na stronę. Trochę wpisów przybyło po fotce kotka z pieczonych u Zbenka.
Zbyszek (Zby) podróżuje - dzięki za piękne widoki, a Zbyszek (Zbenek) wspomina i życzy.
Ja również wspominam miło nasze spotkania (mam nadzieję, że w nowym roku znów się spotkamy),
a Zbenkowi ślę gratulacje z okazji powiększenia grona klasowych teściów.

Ponieważ Wigilia tuż tuż (wstawione do garnków i moczą się śliwki i grzyby) życzę wszystkim Koleżankom
i Kolegom zdrowych i rodzinnych Świąt i choć małego prezentu pod choinką.

Trzymajcie się i do zobaczenia :)
Anet

P.S. Zby, dzięki za maila. Nie umiem po angielsku :)
Coś tam się domyślam
2 komentarze(y)

::: niedziela, 22 grudnia 2013 :::

Idą Święta 

Idą Święta, idą święta.
   Rok ma 365 dni i wydaje się, że to dużo. A jednak szybko się kończy. I jesteśmy starsi . w tym roku dużo się wydarzyło. Więc koniec roku prowokuje do podsumowań.
   Żyjemy w czasie kryzysu, co wydziera z naszych serc spokój i radość. Szczęście naszego narodu polega na tym, że zawsze żyjemy w czasie kryzysu i na to nie mamy zbyt wielkiego wpływu.
   W minionym roku mieliśmy rocznicę naszej matury. I znowu udało nam się spotkać i cieszyć przez kilka dni ze spotkania w starym gronie. Moja radość była tym większa im więcej osób decydowało się na udział w spotkaniu.
   We wrześniu udało nam się jeszcze raz spotkać na pieczonych klasowych ( w 2014 roku będzie 40 rocznica rozpoczęcia edukacji w klasie I M , a więc naszego wspólnego spotkania i pierwszych pieczonych - zapraszam do inicjowania spotkań jubileuszowych).
   Potem było z górki. W listopadzie zostałem teściem ( na zdjęciach pred domem swatów małożonka , synowa i synowie)

W listopadzie dorwała mnie rwa kulszowa i  ... spacery po górach stały się niedostępne na jakiś czas.
   Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia życzę Wam dożo zdrowi i radości, spokoju ducha i cierpliwości. W Nowym Roku zakończenia kryzysu i udziału w spotkaniach klasowych i przede wszystkim zdrowia. Wiem co mówię ( a właściwie co piszę)
Zbenek

0 komentarze(y)

::: sobota, 21 grudnia 2013 :::

Ze smartfonem po świecie : Grudzień 2013 

Czerwone Wierchy (tutaj widok z Kościeliska) są czerwone tylko w lecie dzięki kolorowi roślinki Sit Skucina. W zimie są białe od śniegu :).
Pa pa,
Zby


1 komentarze(y)

::: poniedziałek, 9 grudnia 2013 :::

Ze smartfonem po świecie : Kasprowy Wierch - początek listopada 2013 

Poszliśmy bez przygotowania fizycznego. Bardzo duży błąd. Ale widoczki były piękne. Spędzam ostatnio więcej czasu na świeżym powietrzu niż w biurze. Doktorze, czy to poważna choroba i trzeba się szybko leczyć? Kilka dni wcześniej w Afryce było ciepło a zaraz po tym w Zakopanem było zimno.

Czołem,
Zby


0 komentarze(y)

::: piątek, 6 grudnia 2013 :::

Ze smartfonem po świecie - Cape - pażdziernik 2013 

Plaża w Gordon's Bay jest w rejestrze niebezpiecznych miejsc na świecie na poczesnym miejscu. Prądy morskie skutecznie współpracują z rekinami. Tam nie trzeba się kąpać :)
Zby




0 komentarze(y)

::: piątek, 11 października 2013 :::

Pieczone u Zbenka 



















1 komentarze(y)

Pieczone 2013 

Dziękuje za przybycie na pieczone. Cieszę się , że udało nam się spotkać w tak  licznym gronie. Szkoda , że nie dotrwałem do końca.
3 komentarze(y)

::: czwartek, 3 października 2013 :::

Pieczonki udane :) 

Jeszcze dzisiaj wspominam nasze miłe spotkanie przy pieczeniu ziemniaków i grilowaniu (ziemniaki i przekąski z grila były smakowite - to zasługa Maxia, który grilował i Lusi, która doprawiała ziemniaki).
Znów trochę "odmłodnieliśmy".
Dzięki serdeczne Zbyszkowi - organizatorowi za trud przygotowania imprezy i gościnność.
Czekamy na kilka zdjęć ?
Pozdrowienia
Anet
4 komentarze(y)

::: sobota, 21 września 2013 :::

The Witcher 3: Wild Hunt - nie dla dzieci 

Trailer zrobiony przez Platige Images z Warszawy dla CD Projekt RED z Warszawy. Jestesmy na topie w dziedzinie gier. Wszystko z kompa 3D, docencie precyzje w realizacji twarzy dziewczyny, znakomita.
Zby.


0 komentarze(y)

::: środa, 4 września 2013 :::

Poludniowa Afryka... 

.... widziana przez okno samochodu, ktory wieze Cie do pracy. Nie wakacje. Kiepski material z telefonu ale zawsze cos, zeby ozywic Stronke. Gora widziana z samochodu nazywa sie Stolowa a spiewajacy chlopcy w knajpie sa z kuchni i od czasu do czasu daja wystep w jezyku XOSA (czytaj "koza", trzeci z jedenastu oficjalnych jezykow RPA). Dlatego czeka sie dlugo na jedzenie, bo spiewaja zamiast gotowac krokodyla. Mam nadzieje, ze filmik Wam sie spodoba. Ciao, Zby
3 komentarze(y)

::: wtorek, 3 września 2013 :::

Moje trzy kochane istotki... 

Taka tam fotka, ale tesknie do nich.....
Zby





2 komentarze(y)

::: niedziela, 18 sierpnia 2013 :::

Spotkanie 

Jak widac nowe logowanie dziala. Jeszcze raz wielkie dzieki dla Zbycha!
Co do spotkania, to bede w Jaworznie od 22 do 30 wrzesnia. Czekam wiec na jakies oficjalne terminy. Pozdrowienia dla wszystkich Stronowiczow!  kris
1 komentarze(y)

::: wtorek, 30 lipca 2013 :::

Pożegnaliśmy Marka..... 

Na tą smutną i niespodziewaną uroczystość przybyło nas 13 - tu (był też z nami Marek Jastrzębski).
Sprawnie poinformowali nas o terminie pogrzebu Zbyszek i Bożenka.
Marek pochowany został w grobowcu rodziców. Miał trójkę dzieci.
Myślę, że zawsze pozostanie w naszej pamięci, tak jak koledzy, którzy odeszli wcześniej....

Aneta
2 komentarze(y)

::: czwartek, 25 lipca 2013 :::

Blog naprawiony 

Mieliśmy przez ostatnie tygodnie kłopoty z publikowaniem nowych postów na naszej stronie. Jednak dzięki wiedzy i poswięceniu kolegi Zbyszka wszystko jest już O.K. Czapki z głów przed kolegą. Wszyscy którzy chcą coś opublikować proszeni są o kontakt do Zbyszka (richpixel(malpa)hotmail.com)  lub do mnie (z.budzinski(malpa)gmail.com) w celu otrzymania informacji jak można się zalogować na stronie. Krzysztof proszony jest o podanie daty pobytu w Polsce.

Zbenek
0 komentarze(y)

Dodatkowy test 

Chyba dziala. Sprawdze ze Zbenkiem czy on tez sie podlaczy...
Zby
0 komentarze(y)

Sprawdzam nowy, naprawiony login do Naszej Strony 

Zobaczymy, czy sie pojawi.....

Zby ze wspolnego konta
0 komentarze(y)

::: piątek, 24 maja 2013 :::

Zjazd .... i po zjeździe 

Zjazd przeszedł już do historii.
Jego wadą był nietrafiony termin, co sprawiło, że był nas mniej niż zwykle. Natomiast atmosfera była bardzo fajna. W części oficjalnej uczestniczyli nasi kochani pedagodzy w osobach:
Danuta Paderewska
Józef Kozowicz
Józefa Posch-Kotyrba
Zofia Lorenc
W części nieoficjalnej nie dopisała nam trochę pogoda ( było zimno ). Ale o tym mam nadzieję, że napiszą uczestnicy. Przesyłam linka do zdjęć . Mam część. Jeżeli otrzymam inne to oczywiście dołączę
zjazd 17-05-2013
6 komentarze(y)

::: poniedziałek, 20 maja 2013 :::

Niecierpliwosc... 

Witam Wszystkich!
Sluchajcie, wiem ze dalem ciala i nie bylo mnie na zjezdzie, ale nie wystawiajcie na probe mojej cierpliwosci! Jest juz poniedzialek rano, a na NS zadnych relacji, zadnych podsumowan, zadnych fotek... Niech ktos sie wreszcie zlituje i wrzuci cos na strone. Pomimo tysiaca kilometrow duchem bylem z Wami i piwa wypilem skrzynke!
Pozdrawiam! kris
2 komentarze(y)

::: czwartek, 9 maja 2013 :::

hymn 

Jechałam właśnie z pracy i usłyszałam w radiu piosenkę Magdy Umer "jeszcze w zielone gramy". Stara piosenka do słów Wojciecha Młynarskiego, ale tak sobie pomyślałam, że idealnie pasuje do nas jako aktualny hymn naszego spotkania klasowego (które już za moment). Znalazłam w internecie słowa i nawet teledysk i chciałam to wrzucić na naszą stronę. Teks podaję poniżej, a teledysk jest na stronie
teksty.org/magda-umer,jeszcze-w

Przez kolejne grudnie, maje każdy goni jak szalony,
A za nami pozostaje sto okazji przegapionych
Ktoś wytyka nam co chwilę
W mróz czy upał, w zimie, w lecie
Szans niedostrzeżonych tyle
I ktoś rację ma, lecz przecież

Jeszcze w zielone gramy,
Jeszcze nie umieramy,
Jeszcze któregoś rana odbijemy się od ściany,
Jeszcze wiosenne deszcze obudzą ruń zieloną,
Jeszcze zimowe śmieci na ogniskach wiosny spłoną,
Jeszcze w zielone gramy,
Jeszcze wzrok nam się pali,
Jeszcze się nam pokłonią ci, co palcem wygrażali
My możemy być w kłopocie,
Ale na rozpaczy dnie jeszcze nie
Długo nie

Więc nie martwmy się, bo w końcu nie nam jednym się nie klei
Ważne, by choć raz w miesiącu mieć dyktando u nadziei
Żeby w serca kajeciku po literkach zanotować
I powtarzać sobie cicho takie prościuteńkie słowa:
Jeszcze w zielone gramy,
Jeszcze nie umieramy,
Jeszcze się spełnią nasze piękne sny, marzenia, plany,
Tylko nie ulegajmy przedwczesnym niepokojom
Bądźmy jak stare wróble, które stracha się nie boją
Jeszcze w zielone gramy, choć skroń niejedna siwa
Jeszcze sól będzie mądra, a oliwa sprawiedliwa
Różne drogi nas prowadzą,
Lecz ta, która w przepaść rwie jeszcze nie
Długo nie

Jeszcze w zielone gramy
Chęć życia nam nie zbrzydła
Jeszcze na strychu każdy klei połamane skrzydła
I myśli sobie Ikar, co nieraz już w dół runął
"Jakby powiało zdrowo, to bym jeszcze raz pofrunął!"
Jeszcze w zielone gramy, choć życie nam doskwiera
Gramy w nim swoje role naturszczycy bez suflera
W najróżniejszych sztukach gramy
Lecz w tej, co się skończy źle jeszcze nie
Długo nie
Bożenka
2 komentarze(y)

::: środa, 27 marca 2013 :::

Zaproszenie 

I smutny uśmiech zjawia się na twarzy, ten smutny uśmiech popatrzenia wstecz: co się kochało, co się śni i marzy, to tak odchodzi, tak odbiega precz... K.Przerwa-Tetmajer Jaworzno 20-03-2013

Drodzy Koleżanki i Koledzy: minęły już dwa miesiące od zawiązania się samozwańczego komitetu organizacyjnego „Zjazd 35 lat później”. Komitet szybko rozrósł się do składu sześcioosobowego, co bardzo cieszy. Świadczy bowiem o tym, że duch organizatorów turystyki jeszcze się tli. Komitet rozrósł się i działa. Obecnie wszystko jest już ustalone, więc śpieszę z przekazaniem informacji pozostałym uczniom naszej klasy:

1) Ze wstępnych ustaleń wynika, że spotkanie cieszy się dużym zainteresowaniem, co przekłada się na sporą grupę zadeklarowanych uczestników. Mam nadzieję, że zachęci to innych do wzięcia udziału w Spotkaniu. Potwierdziły się moje podejrzenia, że w podświadomości tęsknimy za sobą ( czytaj : młodością ). Pozwólcie, że przypomnę słowa naszego Hymnu: Tu na stronach plany zjazdów szybko rodzą się, każdy z szarej codzienności pragnie wyrwać się. By chociaż raz na kilka lat powspominać w dawnym gronie lat młodzieńczych czar. Lata płyną, włos siwieje, zdrowie już nie to. Obowiązki, proza życia przyciskają w kąt. Lecz mimo to nasza przyjaźń trwa i jej nigdy nie pokona żaden czasu kat.

2) Zjazd odbędzie się w dniach 17 – 19 maj 2013 r w I LO im. T. Kościuszki w Jaworznie i w Szczyrku w pensjonacie Marsjanka ( wspomnień czar)

3) Plan organizacyjny jest następujący:

a) 17-05 g 14.00 - Spotkanie - połączone z drobnym poczęstunkiem - na świetlicy LO z gronem pedagogicznym. Jeżeli ktoś nie zdąży – będzie usprawiedliwiony o ile dotrze na czas na godz. 16.00 czyli pkt następny

b) g. 16.00 – Pamiątkowe zdjęcie na schodach wejściowych do szkoły

c) g. 16.15 – Wyjazd do Pensjonatu Marsjanka w Szczyrku 

 d) g. 17.30 – 18.00 – Kolacja

e) g. 20.00 – Grill i zabawa

f) 18-05 g. 00.00 – Nadal zabawa 

 g) g. 9.00 – 10.00 Śniadanie 

 h) g. 11.00 – Spacer

i) g. 16.30 – 17.00 – Obiadokolacja 

j) g. 19.30 – 20.00 – Grill i zabawa

k) 19-05 g. 00.00 – (jeżeli jeszcze ktoś może ) Zabawa 

l) g. 9.00 – 10.00 – Śniadanie 

ł) g. okolo 12.00 – Powrót do rzeczywistości


4) Szacunkowy koszt :

a) Część oficjalna ( w LO ) - 30,00 zł – poczęstunek i kwiaty

b) Część wyjazdowa - 260,00 zł transport,pobyt i wyżywienie.

5) Ceny nie obejmują trunków.

6) Prosimy o potwierdzenie uczestnictwa w spotkaniu ( zarówno osoby, które będą tylko na części oficjalnej jak i uczestniczące w całym spotkaniu ) i o dokonanie wpłat na konto: Bożena Trzaska ING Bank 49 1050 1302 1000 0008 0196 6490 P.S.

Zaproszenia zostały wysłane pocztą w sobotę; Chęć udziału w całym spotkaniu zadeklarowało 23 osoby. Mam nadzeję, że jeszcze dopisza sie następne osoby.

Zbenek (najlepszy syntetyzer klasowej energii, to od Zby)
4 komentarze(y)

:::This page is powered by Blogger:::